Project

General

Profile

Actions

feature request #8706

closed

taxeditor error report with timestamps

Added by Andreas Kohlbecker over 4 years ago. Updated over 2 years ago.

Status:
Closed
Priority:
New
Category:
taxeditor
Target version:
Start date:
Due date:
% Done:

100%

Estimated time:
Severity:
normal

Description

Wie wäre es wenn wir dem Fehlerprotokoll mal einen Timestamp spendierten? Damit wäre es leichter den Fehler einem bestimmten Server Problem oder Zustand zuzuordnen.
Ich schlage zwei timestamps vor:

  1. local date time
  2. last server response date time

Die "last server response date time" sollte relativ einfach aus der HTTPInvoker Komponente zu bekommen sein. So wie überall in Spring, müsste es auch hier möglich sein, sich mit einem eigenen Bean hier einzuklinken, um dann denn "Date" HTTP-Header jeder Serverantwort in eine "Session-Variable" von Eclipse oder Spring zu speichern.

Beispiel für einen HTTP-Date-Header:

Date: Tue, 19 Nov 2019 07:16:35 GMT

Actions #1

Updated by Andreas Kohlbecker about 4 years ago

  • Status changed from New to In Progress
  • Assignee changed from Katja Luther to Andreas Kohlbecker
  • Target version changed from Unassigned CDM tickets to Release 5.12
Actions #2

Updated by Andreas Kohlbecker about 4 years ago

  • Status changed from In Progress to Resolved
  • % Done changed from 0 to 50
Actions #3

Updated by Andreas Kohlbecker about 4 years ago

  • Assignee changed from Andreas Kohlbecker to Andreas Müller

ready for review

Actions #4

Updated by Andreas Müller over 2 years ago

  • Status changed from Resolved to Closed
  • % Done changed from 50 to 100

I guess we can close this ticket. Timestamping generally works. Open new ticket if there are open issues left.

Actions

Also available in: Atom PDF