Project

General

Profile

task #8609

Rename Taxon Node context menu entry Open in .. -> Taxon Node Wizard

Added by Andreas Kohlbecker 30 days ago. Updated 20 days ago.

Status:
Closed
Priority:
New
Assignee:
Category:
taxeditor
Target version:
Start date:
10/22/2019
Due date:
% Done:

100%

Severity:
normal
Tags:
UX

Description

Wizard ist ja eher ein Kette von Dialogen, was sich hier öffnet ist ein einfacher Dialog zum Editieren. ("/... Wizards that present each step in a separate page, usually navigated with Back and Next buttons, are the most obvious and well-known implementation of this pattern. .../")
Ich schlage vor das Label in "Taxon Node Editor" zu ändern.

Associated revisions

Revision a801b069 (diff)
Added by Katja Luther about 1 month ago

rename taxonnode wizard to taxonnode dialog

Revision c6315a5d (diff)
Added by Katja Luther about 1 month ago

rename taxonnode wizard to taxonnode dialogue

History

#1 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

  • Tracker changed from bug to task

#2 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

Hallo,

dem schließe ich mich grundsätzlich an. Ich glaube ich hatte das auch hin- und wieder mal angemerkt. Taxon Node EDITOR finde ich aber nicht so gut, da wir "Editoren" eher in komplexen Kontexten verwenden (siehe auch Screenshot unten).
Wie wäre Taxon Node Dialog? Es ist ja auch ein Dialogfenster, welches sich öffnet.

Viele Grüße,
Andreas M

#3 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

Hallo,

ich wäre auch eher für TaxonNode Dialog, alle anderen Einträge, die sich Editoren nennen, gehen nicht als Dialogfenster auf, sondern als im Hauptfenster.

Viele Grüße,
Katja

#4 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

OK, kannst du das erstmal so implementieren. Bei Bedarf können wir es ja nochmal ändern.

AM

#5 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

Im Englischen habe ich es mit Leerzeichen geschrieben, allerdings im Deutschen habe ich Taxonknoten geschrieben, würde ich auch so lassen, oder? Taxon Knoten sieht meiner Meinung nach nicht richtig aus.

#6 Updated by Andreas Kohlbecker 30 days ago

2 x +1 von AK und AM

#7 Updated by Katja Luther 30 days ago

  • Status changed from New to Resolved
  • Target version changed from Unassigned CDM tickets to Release 5.11

#8 Updated by Andreas Müller 20 days ago

  • Status changed from Resolved to Closed
  • % Done changed from 0 to 100

This seems to be fixed and can be closed.

Please reopen if some task is still left.

Also available in: Atom PDF

Add picture from clipboard (Maximum size: 40 MB)