Project

General

Profile

Actions

bug #6049

closed

Improve (area) filter handling for selection dialogs

Added by Andreas Müller over 7 years ago. Updated over 7 years ago.

Status:
Closed
Priority:
Highest
Assignee:
Patrick Plitzner
Category:
taxeditor
Target version:
Start date:
Due date:
% Done:

70%

Estimated time:
Severity:
normal
Found in Version:

Description

Hallo,

vermutlich finde ich nur die entsprechende Preferences Einstellung nicht.

Wenn ich in der Kuba Checkliste unter Factual Data die Distribution auswähle, kann ich Einträge löschen und den Distr.-Status verändern. Ich kann aber keine hinzufügen, da in der Auswahl nur die Liste der Staaten erscheint, nicht die Areas, die für Cuba definiert sind. Wo finde ich die Einstellung?

(Ist mir klar, dass wir das zukünftig eigentlich mit dem Checklist Editor machen wollen, aber das sollte auch hier richtig funktionieren; kann ggf. einfacher sein, als den ChE extra aufzumachen.)

Herzlichen Gruß
Walter

====

Hallo Walter,

die Cubaareas kannst du über den Filter hinzufügen.

Ggf. musst du Zeile nochmal löschen, falls schon ein Eintrag existiert und neu anfangen zu schreiben, dann findet er die Areas entsprechend dem gegebenen Filter.
Warum bei den Distributionareas derzeit nur die Countries als Voreinstellung kommen, weiss ich nicht. Das macht auch keinen Sinn. Wenn dann sollten da die TDWG Areas kommen, die ja in der Regel verwendet werden. Bei Distributionareas sollten aber eigentlich gar keine Filter kommen. Das sollte nur für die Specimen der Fall sein, wo ja wirklich in der Regel die Länder ausgewählt werden.

Auch ein Problem ist, dass der Filter jedes Mal vergessen wird. Das müssen wir auch dringlich ändern. Vielleicht schaffen wir das noch für das nächste Release.


Related issues

Precedes EDIT - feature request #6058: Store NamedArea dialog filters more individuallyClosedPatrick Plitzner

Actions
Actions #1

Updated by Patrick Plitzner over 7 years ago

  • Status changed from New to In Progress
  • Assignee changed from Katja Luther to Patrick Plitzner
  • Target version changed from Unassigned CDM tickets to Release 4.3
Actions #2

Updated by Patrick Plitzner over 7 years ago

  • Assignee changed from Patrick Plitzner to Katja Luther
Actions #3

Updated by Patrick Plitzner over 7 years ago

  • Status changed from In Progress to Resolved
  • % Done changed from 0 to 50

Applied in changeset edit-svn|r28913.

Actions #4

Updated by Andreas Müller over 7 years ago

  • Assignee changed from Katja Luther to Andreas Müller

Check: what happens if datasource is changed

Actions #5

Updated by Andreas Müller over 7 years ago

  • Assignee changed from Andreas Müller to Patrick Plitzner
  • % Done changed from 50 to 70

Remembering the old filters works well even when changing the datasource or reopening the editor.

Not yet fully correct IMO is that the filter works almost the same for all attributes but should be independent.
E.g. the geographic scope of a classification might want to have a different filter cache as the distribution areas and again a different one than specimen areas.

Currently to me it seems that only the specimen areas do have a special rule which always includes countries. IMO for specimen only the starting filter should be different (including only countries) for all others by default all areas should be shown.
But for each attribute we should have our own filter cache stored.

We may want to move the later issue to a new ticket and separate it from the general filter cache implementation which is well implemented and can be close.

Actions #6

Updated by Andreas Müller over 7 years ago

  • Priority changed from New to Highest
Actions #7

Updated by Patrick Plitzner over 7 years ago

  • Status changed from Resolved to Closed

created new issue for remainig issues -> #6058

Actions #8

Updated by Andreas Müller over 7 years ago

Actions

Also available in: Atom PDF