Project

General

Profile

Actions

feature request #10087

closed

Add taxon node source to status notes in cdmlight

Added by Andreas Müller almost 2 years ago. Updated almost 2 years ago.

Status:
Closed
Priority:
Priority14
Category:
cdmadapter
Target version:
Start date:
Due date:
% Done:

100%

Estimated time:
Severity:
normal

Files

clipboard-202207111143-eebbp.png (28.3 KB) clipboard-202207111143-eebbp.png Andreas Müller, 07/11/2022 11:43 AM
Actions #1

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

WGB:

Hallo,
mir ist aufgefallen, dass in Taxon.csv zwar die „Status notes“ (aus dem Taxon Node Dialog) ausgegeben werden, aber nicht die dazugehörige Quelle („Placement Source“ und das betreffende Detail. Könnte man das (als Kurzzitat) mit in die StatusNotes – Ausgabe aufnehmen?

Also dann z.B. hier

Ausgabe in CDM-Light:

" ... is according to Merrill 1948 (J. Arnold Arbor. 29: 188) Acalypha hispida Burm. f. (Euphorbiaceae)" [Backer 1949: 33]

Actions #2

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

AM:

Ganz sicher bin ich mir aber nicht, ob das semantisch immer 100% richtig ist. Die Placement Source ist ja eine generelle Quelle für das Placement, nicht nur für die Status Note. Leider fehlt da eine Differenzierung im Model.
Die Frage wäre aber, ob die Information nicht auch dann zur Verfügung stehen sollte, wenn keine Status Note existiert, wenn also nur eine Quelle angegeben wird die belegt, dass dieses Taxon Kinde des Parent Taxons sein soll. Ob das in der Praxis so benutzt wird oder es zumindest in der Zukunft solche Nutzungen geben könnte, weiß ich nicht, aber modellseitig ist es zumindest so gedacht.

===

... Allerdings würde ich eine Lösung bei der das Kurzzitat in eine separate Spalte aufgenommen wird aus den genannten Gründen bevorzugen.
Das ließe sich dann ja sehr leicht mit

{statusNote}+“ [“+{kurz Zitat}+“]“

so zusammenfügen wie du es brauchst für den Output.

Actions #3

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

  • Status changed from New to Resolved
  • % Done changed from 0 to 70

This is implemented, however, we still need to discuss if this is really the correct solution or if we better should add a separate column for the source.

Actions #4

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

  • Priority changed from Highest to Priority14
Actions #5

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

  • Assignee changed from Andreas Müller to Katja Luther

Sent mail to WGB for final testing.

Katja, could you please review?

Actions #6

Updated by Katja Luther almost 2 years ago

  • Assignee changed from Katja Luther to Andreas Müller

The code looks fine and if WB checked the output, the ticket can be closed

Actions #7

Updated by Andreas Müller almost 2 years ago

  • Status changed from Resolved to Closed
  • % Done changed from 70 to 100

I think we can close this ticket. If there are open issues reported by users we will open a new ticket.

Actions

Also available in: Atom PDF